Toborzás

Morzsa

Csapatalapítási lépések-toborzás

A nyári táborok lezártával, mikorra a gyerekek újra visszakerültek az iskolapadok mellé, kezdetét veszi a cserkészév. Ezzel a cserkésztoborzó időszaka is megkezdődik.

A verbuválási fázisnak három szakasza van:

  • megfogni a gyereket,

  • megfogni a szülőt,

  • a cserkészet irányába a szülő és a gyermek rokonszenvének az erősítése.

A gyerekek számára egy mozgékony, játékos, cserkészismertető programmal kell előállni, míg a szülők számára egy értekezlet jellegűvel, amely komolyabb hangvételű. A toborzási időszakban, hogy melyik fázissal kezdünk, az az összetartón múlik.

Az összetartó egy olyan személy, aki a toborzás menetét kézben tartja (őrsvezető, csapatparancsnok vagy vezető) az elejétől a végéig.

  • Első lépés: Marketing

Órákra bejárás, ahol fontos a megjelenés (egyenruhában mutatkozás). Cserkészismertetők készítése szórólapokra, prezentációkban, majd azoknak szétosztása, bemutatása.

A toborzó idejéről és helyszínéről plakátozás, média- és online felületeken híresztelés.

  • Második lépés: Megfogás

Gyerekeknek a toborzó, a felnőtteknek a szülőértekezlet megtartása.

- Toborzó: Egy olyan program, amely a cserkészet bemutatására irányul, így készíthetünk akadályversenyt vagy keretmesés eseményt vagy állomásokból álló forgót.
- Szülőértekezlet: Beszámolni a cserkészet alapjairól és a helyi történetének előadása. Regisztráció, az adatok felvétele. Fontos az őszinteség (tudatosítani kell bizonyos tényeket, mint például, hogy a táborok során a gyerekek nem használhatják a mobiltelefonjaikat stb.) és minden kérdésre meg kell adni a helyes választ (felkészültséget igényel).

  • Harmadik lépés: Megerősítés

Lényegében ez lenne az első foglalkozási alkalom, amelyen a szülő és a gyerek is részt vesz. Egy érdekes és fergeteges műsorral kell készülni, ilyen egy közös tábortűz vagy keretmesés bemutató cserkészjátékokkal vegyítve.

A második foglalkozáson az őrsvezető és a jelöltek fognak csak megjelenni, a szülő itt már a vezetőre bízza a gyerekét.

A három M lépésnél (Marketing, Megfogás, Megerősítés) fontos, hogy olyat kell adni, amit hazavihetnek a személyek, akár tárgyi, akár szellemi formában.

A toborzáshoz hasznos anyagokat (pl.: plakátok, videók) itt érhetitek el.