Az OE tájékoztatása a koronavírus témájában

Beküldte kommunikacio - 2020. március 25., 18:37

Kedves Cserkésztestvérek!

Az elmúlt héten beköszöntött az az időszak, amely új kihívások elé állította csapatainkat, őrseinket, cserkészeinket és a vezetőket egyaránt. Köszönjük mindenkinek az ebben a különleges helyzetben tanúsított felelős vezetői viselkedését! 

Örülünk és ezúton is köszönjük, hogy a legutóbbi levelünkben bemutatott Online Módszertani Gondolatok Cserkészeknek Facebook-csoporthoz ilyen nagy számban (eddig 1440 cserkész) csatlakoztatok! Amennyiben ismertek még olyan vezetőt, aki nem tagja a csoportnak, úgy javasoljuk, hogy őt is hívjátok meg! Így számára is elérhető lesz az a sok ötlet és gondolat, amely megosztásra került a csoportban. 

Milyen lépéseket tettünk az elmúlt időszakban?

Irodai működés

A múlt héten az EFOP iroda teljesen Home Office-ba vonult, a Tömörkény utcában pedig csak a szükséges mértékben vannak jelen a munkatársak, ezért ha valamilyen egyeztetni, intézni valótok van, kérünk Titeket ezt vegyétek figyelembe!  A cégeink által üzemeltett helyszínek vonatkozásában lentebb, a vállalkozásaink helyzetét érintő blokkban írunk bővebben. A normál rendszerre való visszaállásról tájékoztatást fogunk küldeni. 

Országos szervezésű programok a tavaszi időszakban

Biztosan tudjátok, hogy az EFOP-projektek egyik legfontosabb tevékenysége a programszervezés cserkészeink és vezetőink számára. A bevezetett korlátozások tehát nem csak a projektet, hanem a Ti, illetve cserkészeitek naptárát is érintik, ennélfogva tájékoztatni szeretnénk benneteket, hogy az előttünk álló EFOP-ból finanszírozott programok vonatkozásában milyen döntéseket hoztunk. 

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy május végéig nem tartunk mozgalmi programokat, a május végétől tervezett programokról pedig május első felében fogunk dönteni, egyelőre pedig tervezünk velük. Emellett pedig dolgozunk online eseményeken is, ezeknél számítunk Rátok mint résztvevőkre és mint segítőkre a programok kommunikálásában, közvetítésében. Amennyiben javaslatotok, ötletetek lenne ezekkel kapcsolatban, vagy tudnátok ebben segíteni, úgy jelentkezzetek nálunk! 

I. Ami elmarad:

  1. Regös szakági nap  

II. Amiket online szeretnénk megtartani:

  1. Forrásteremtő TTK-SZMCS (Nagymegyer - csak konzultáció / Palást - komplexebb)
  2. Összeszövő döntő

III. Amit elhalasztunk (még nem tudjuk mikor lesznek megtartva, függ az önkéntes szervezőktől is):

  1. Cserkész Olimpia
  2. Árvízi emléknap
  3. Országos Cserkésznap 
  4. VI. kerületi felnőttképzés
  5. V. kerület + VMCSSZ Forrásteremtő TTK
  6. Élménynapok / Cserkésztörténeti órák
  7. Miatyánk sorozat (Mustármag)
  8. Biblidráma sorozat (Mustármag)

IV. Amikről később döntünk, hogy megtartjuk-e (zárójelben a döntés időpontja):

  1. Országos Küldöttgyűlés (legkésőbb május 3.)
  2. Határtalanul (május 3.)
  3. Regös tábor (május 13.)
  4. Gubacs - egyelőre tervezzük megtartani (július 1.)
  5. Scout Trail Run (augusztus 5.)

Vállalkozásaink helyzete

A Cserkészingatlanok Nonprofit Kft. és a Scoutmaster Kft. által kezelt ingatlanok helyszínein jelen vagyunk, mivel ezeken a helyeken biztosított az egészséges munkavégzéshez szükséges összes feltétel. Természetesen figyelünk az előírásokra és ajánlásokra és erre felhívjuk munkatársaink, partnereink figyelmét is. A helyszíni irodáinkba kizárólag az oda beosztott személyek léphetnek be, külsősöket sehol sem fogadunk, valamint teljes mértékben átálltunk elektronikus ügyintézésre (a helyszínekkel kapcsolatos ügyekben kizárólag ilyen formában van lehetőség kapcsolatfelvételre):

A cégek működését és helyzetét húsbavágóan érinti a jelenlegi veszélyhelyzet, az első negyedév összes lefoglalt rendezvénye és szálláshely foglalása lemondásra került. Igyekszünk pozitívan tekinteni a jövőbe, de azt látjuk, hogy ez a piac várhatóan leghamarabb  csak a II. félévre fog újraindulni. Ebben a helyzetben óriási segítséget jelent, ha a veszélyhelyzet elmúltával minél több rendezvényt szerveztek MCSSZ helyszínekre (BiPi Villa, Cserkészpark, Nagykovácsi), ezzel is segítve a talpraállást.

A Cserkészingatlanok Nonprofit Kft. és a Scoutmaster Kft. a helyzetre gyorsan reagált és közösen elkészítették a cégek járványügyi kódexét, amit az MCSSZ szövetségi igazgatójával és országos elnökségével történő egyeztetést követően a megfelelő felületeken közzé is tettek: https://cserkeszingatlanok.hu/szabalyzatok/ 

Önkéntesség a járvány idején - A cserkész ahol tud segít!

A célunk az, hogy az MCSSZ és a cserkészek is szolgálatot tudjanak vállalni és a társadalom számára hasznos önkéntes feladatokat tudjanak végezni a járvány idején is. 

Tekintettel arra, hogy nem szeretnénk elhamarkodottan országos léptékű programokat hirdetni, esetleg nem megfelelő felkészülés mellett magát a járvány terjedését elősegíteni, néhány helyi kezdeményezésen keresztül (pl.: idősek ellátásában való közreműködés önkormányzatokkal) szeretnénk kiismerni a hasznos és jól működő modelleket. Ezekről aztán tájékoztatást adunk Nektek és minden csapat helyi szinten eldöntheti, hogy a jó gyakorlatok mentén részt kíván-e vállalni ilyen jellegű a feladatokban. Azt gondoljuk, látva a jelenlegi helyzetet, fontos, hogy inkább megfontoltan, mintsem kapkodva próbáljunk önkéntes feladatokat vállalni.

Bízunk abban is, hogy Ti magatok is keresitek a segítségnyújtás formáit. Kérjük, hogy ha részt veszek már működő helyi kezdeményezésekben, akkor írjátok meg nekünk, hogy a jó gyakorlatokat országos szinten is terjeszteni tudjuk! 

Mindezek mellett ajánljuk figyelmetekbe az alábbi lehetőségeket: 

  • az alábbi weboldalon országosan, szervezett keretek között tudjátok felajánlani segítségeteket: https://segitunkegymasnak.hu
  • az MCSSZ Katasztrófavédelmi szakága a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság kérésére önkénteseket keres a koronavírus kapcsán felmerülő feladatok ellátására. Elsősorban Budapestieket keresünk, de ha más városban élsz, lehet, hogy később ott is szükség lehet még rád, töltsd ki nyugodtan te is a kérdőívet. A feladatok főként az orvosok szállítása a tesztelések helyszínére, illetve idősek, otthon elesettek megsegítése és ellátása. Amennyiben egészséges és tünetmentes vagy, nem lakik a háztartásodban veszélyeztetett, van erre szabadidőd, és vállalod a kockázatot, kérlek töltsd ki az alábbi kérdőívet: https://forms.gle/PZL1scspxsau2Zas8

Végül, köszönjük a segítséget abban, hogy Cilu néni számára sikerült véradót találni! Számos más beteg számára is létfontosságú, hogy legyen elég véradó, ezért szeretnénk felhívni a figyelmeteket a véradás fontosságára: - természetesen figyelembe véve a járványügyi helyzetet - aki teheti menjen el vért adni! Itt olvashatsz arról, hogy ki adhat vért: https://www.veradas.hu/a-veradasrol/ki-adhat-vert

Az Országos Elnökség részéről továbbra is igyekszünk tájékoztatni Benneteket emailben, az Országos Hírlevélen keresztül, illetve az MCSSZ Országos Elnökség Facebook-oldalán (www.facebook.com/MCSSZOE) keresztül. 

Keressük meg, hogy itt és most mit tudunk tenni azért a jobb világért! 

Jó munkát!

Az országos elnökség nevében:

Hegyi Armand csst. (105.)

országos vezetőtiszt

 

Rovat: