Élménybeszámoló Dél-Koreából

Beküldte Krenner Márk - 2019. július 19., 10:38

Kedves Cserkésztestvéreim!

Múlt nyáron lehetőségem nyílott Dél-Koreába utazni, Jamboree alkalmából.

Alább olvashattok egy rövidke élménybeszámolót, a táborral kapcsolatban.

Meglepetésként ért,hogy megnyertem a pályázatot az útra, hiszen eddig nemigen volt ilyenben részem. Rengeteg tanácsot, támogatást és segítséget kaptam, hiszen ez volt egyben életem első repülése, és külföldi útja is egyben, tehát rám fért a felkészítés. Last minute utazás volt, de így is lehetőségemhez mérten legjobban próbáltam felkészülni rá.

Nemsokára elérkezett az indulás napja. Nagyon izgatott voltam, főleg mivel eléggé tériszonyos vagyok, de szerencsére semmi gond nem volt a repüléssel. Budapestről először Helsinkibe mentem, ott átszálltam a Szöuli gépre. Eleinte kicsit elveszettnek éreztem magam, aztán rájöttem,hogy ez egy remek alkalom, hogy bizonyítsam, önállóan is meg Tudom állni a helyem külföldön, egyedüli magyarként.

Megérkeztem Szöulba, ahol vártak már a cserkészekre vezetők. Kicsit összebarátkoztam a többiekkel míg a buszra vártunk, majd elindultunk. Röpke hat órás buszút alatt el is értünk a városba, ahol a Jamboree előtt megszálltunk. Hadd jegyezzem meg: Korea valami észveszejtően gyönyörű!

Nagyon kedvesek voltak az embereket és a rettentő hőség ellenére (volt vagy 41°C) igazán jó volt a városban sétálni,kicsit felfedezni a kisebb csapattal. Minden ebédnél és vacsoránál étterembe vittek minket, ízletes helyi ételeket ettünk. Napközben általában különböző programokon vettünk részt, mint például agyagmúzeum látogatás, a 2023-as Jamboree helyszínének megtekintése, és egy energetikában foglalkozó bemutató megcsodálására.

Összeszokott kis csapattal vágtunk neki a Jamboree-nak. Az ott lévő fantasztikus baráti légkörre, a csodálatos koncertekre, és az izgalmas mindennapi programokra egy év sem lenne elég mind kitérni!

Szöulban való tartózkodásom első hetében a rekkenő hőség után a Jamboree alatt szinte kétnaponta változott az időjárás.

Első két nap tikkasztó meleg, második két nap bivalyerős szél, harmadik nappárban pedig tavakat alkotó esőzés következett be.

Ezek ellenére imádtam a programokat, és az embereket is, akiket megismertem ott. Mai napig boldogan gondolok vissza a vizipisztoly csatára,a fürdésre a sós, tengeri vízben, evezéssel egybekötve, a koncertekre, az isteni ételekre, a tartalmas beszélgetésekre, és a millió programra, amiket ott volt alkalmam kipróbálni!

Rettentő sok barátot és élményt szerzett nekem ez a tábor, és bár a hazajutással volt egy kis probléma, mégis nagyon hiányzik az ottani kedves, szeretetre méltó környezet.